Hitteplan in werking door toestanden in noodlokalen Den Bosch: tentamens verplaatst

De mailtjes van studenten en surveillanten stroomden gisteren binnen: door de hitte in de noodlokalen aan de Onderwijsboulevard was het er niet uit te houden. Laat staan om te focussen op tentamens. De tentamens die in de noodgebouwen waren ingeroosterd, vinden vandaag plaats in het Atrium.

‘Het is er véél te warm’, ‘studenten zitten met bezwete ruggen in de noodlokalen’ en ‘het is niet te doen’, stond in de mailtjes die de afdeling Roosteren, Evenementen en Tentaminering (RET) gisterenochtend ontving van studenten en surveillanten over de situatie in de noodlokalen. Enkele surveillanten werden zelfs onwel door de hitte.

Verplaatst naar Atrium
De catering kwam in actie en bracht koud water naar de noodlokalen zodat de studenten enige verfrissing kregen tijdens het maken van de tentamens. Ondertussen werd er tevergeefs druk gezocht naar beschikbare lokalen. Uiteindelijk is de noodtoestand uitgeroepen en door hogere hand besloten om de tentamens tijdelijk naar het koelere Atrium te verplaatsen.

Roosterwijzigingen
Morgen zijn er weer voldoende lokalen vrij in het hoofdgebouw om de tentamens in te roosteren. Houd je rooster dus goed in de gaten voor eventuele wijzigingen als je nog tentamens voor de boeg hebt.