Oud-Avansstudent The Boy Next Door zorgt voor comeback van Jody Bernal

Het is al zeventien zomers geleden dat niemand kon ontsnappen aan Que Si Que No van Jody Bernal. Dat succes wist hij niet meer te evenaren. Tot daar oud-Avansstudent en DJ Lex van Berkel, aka The Boy Next Door, opdook. Met de release van La Colegiala zorgt Lex voor de gedroomde comeback voor de zanger.

“Ik hoop dat het de zomerplaat van 2017 wordt”, laat Bernal weten aan De Telegraaf. En zoals het er nu uitziet, gaat dat ook lukken. Van Radio 538 en Qmusic tot Slam FM: La Colegiala weet zijn weg naar de grote radiozenders te vinden. Binnen enkele uren na de release stond het nummer al op de vierde plek in de iTunes top 100. Het nummer La Colegiala is gebaseerd op het nummer Los Illusionstas en is gemaakt in samenwerking met DJ Fresh Coast.

Gouden duo
“Dat het zo ontploft, hadden wij nóóit verwacht”, vertelt Lex. “Jody is een super relaxte gast en inmiddels een goede vriend geworden.” De twee artiesten kwamen met elkaar in contact via boekingskantoor Dedicated Management. Een aantal maanden daarvoor plaatste Lex een bootleg van het originele nummer Los Illusionstas op Soundcloud. Dat werd goed ontvangen en gedraaid terwijl hij op bezoek was bij Spinnin Records. Het label kocht deels de rechten en Lex kon aan de slag om er een eigen nummer van te maken. Via zijn agent Mano werd Jody geregeld voor de vocals. Een gouden duo, zo blijkt.

Internationaal
Lex gaat het voor de wind sinds hij zijn diploma voor Bedrijfskunde MER in Breda haalde in 2015. Trad hij voorheen vaker op als DJ in de Philip in Tilburg en clubs in de regio, deze zomer vliegt hij voor optredens naar Chersonisos, Albufeira, Mallorca en Krakau.

In 2013 vertelde Lex al aan Punt Magazine over zijn artiestenbestaan als The Boy Next Door en waar deze naam vandaan komt.

W*M

Gaat hij een duet doen met ziggy marley? haha zal geweldig zijn

2017-06-28 15:53:03