Oud-studenten CMD in lijst met beste jonge ondernemers van 2017

Twee oud-studenten Communication & Multimedia Design (CMD) in Breda staan met hun onderneming Code Qube in de lijst van de 25 beste jonge ondernemers van 2017. Jessica Eijgelsheim en Sharina Kiesebrink vallen niet alleen op door hun succesvolle ICT-bedrijf, maar ook omdat er verder nauwelijks vrouwen in de top 25 van Sprout staan.

De Avans-alumni helpen met Code Qube jonge kinderen websites bouwen. Daarnaast geeft het duo trainingen en workshops op basisscholen. “Wij waren erg verrast toen we de lijst zagen”, zegt Sharina Kiesebrink tegen EenVandaag. Hoewel een derde van alle Nederlandse ondernemers uit vrouwen bestaat, zijn Sharina en Jessica samen met drie andere vrouwen de enige vrouwelijke genomineerden.

Gouden toekomst
Vorig jaar vielen de twee al in de prijzen met hun jonge onderneming. Code Qube werd toen door Blushuis Breda uitgeroepen tot beste startup, waarmee Jessica en Sharina 15.000 euro wonnen. Ze mochten hun bedrijf ook een jaar lang gratis vestigen in het bedrijfsverzamelgebouw voor jonge creatieve bedrijven. Volgens Sprout gaan de top 25 jonge ondernemers een ‘gouden toekomst’ tegemoet.