SBRM-student heeft oplossing voor trage wifi-verbinding

Robert BoereEr is wat te doen aan een slechte, draadloze internetverbinding. Geen omslachtige oplossing, maar een makkelijk systeem, dat door vierdejaarsstudent Small Business & Retail Management Robert Boere bij je thuis wordt geïnstalleerd.

“Meer dan 60 procent van de Nederlandse huishoudens heeft problemen met de wifi-verbinding”, meent Robert. Met zijn bedrijf Go-Easy pakt hij de problemen op basis van de zogeheten ‘mesh-technologie’. “Als de klant niet de benodigde kennis of tijd heeft ga ik zelf langs om het systeem te installeren.”

Wifi-worsteling
Robert ontwikkelde het concept voor Go-Easy op zijn zolderkamer. “Ik woon nog bij mijn ouders, helemaal op zolder. Fijn, want zo heb ik veel privacy. Maar het had vroeger ook een keerzijde. Het internet was altijd traag en vaak had ik helemaal geen verbinding op zolder.” In een van aflevering RTL Business zag de student dat het Amerikaanse bedrijf Eero dé oplossing had gevonden voor zijn wifi-worsteling. “Hun mesh-technologie verhielp mijn verbindingsproblemen.”

Gat in de markt
“Veel mensen die draadloos internet gebruiken, hebben last van haperende verbindingen”, constateert Robert. “In Nederland is het systeem echt een gat in de markt.” Door het gebruik van mesh heb je overal in huis, zelfs in de tuin, wifi-dekking van hoge snelheid.

Alles op een netwerk
Het klinkt ingewikkeld, maar eigenlijk werkt het heel simpel. “Een wifi-systeem op basis van mesh-technologie bestaat uit verschillende access points die op verschillende plaatsen in huis worden geplaatst”, aldus Robert. “Alle access points pikken het draadloze signaal op en maken verbinding met elkaar op één netwerk. Je mobiele apparaat, bijvoorbeeld een smartphone, maakt automatisch verbinding met het access point met het beste signaal. Hierdoor heb je overal in huis én zelfs in de tuin een optimale draadloze wifi dekking zonder signaalverlies.’’

Startup
Robert biedt sinds januari het mesh-wifi-systeem van Linksys, Amplifi en Netgear aan met zijn bedrijf Go-Easy. RTL-programma Lifestyle Experience besteedde vorige week al aandacht aan Roberts’ startup. Wil je meer uitleg over Go-Easy? Zap op zaterdag 24 juni dan om 15.10 uur naar RTL5 voor de herhaling.