ASB-studenten winnen Markendaal scriptieprijs 2017

Directeur Margot van der Put rijkt de scriptieprijs uit aan Karlijn Suijkerbuijk

Drie Avansstudenten ontvingen vandaag een prijs voor hun afstudeerscriptie. Karlijn Suijkerbuijk, Isabel van Steenbergen en Iris van Lomwel zijn de bejubelde winnaars van de Markendaal scriptieprijzen van 2017. Stichting Academiefonds Markendaal rijkt de prijzen jaarlijks uit aan vier studenten van de Academie voor Sociale Studies Breda (ASB) en Human Resource Management (HRM) in Breda.

Onder leiding van René Schenk prijst de jury de verschillende afstudeerscripties om een uitstekende schrijfstijl, doordachte uitvoering en oog voor detail. Karlijn Suijkerbuijk onderzocht de invloed van mediaberichtgeving op het emotionele welzijn van sociale hulpverleners. “Bijzonder prettig leesbaar”, noemt Schenk haar afstudeerwerk.

Meer zeggenschap
Isabel van Steenbergen ontving de prijs voor haar onderzoek naar het belang van persoonlijke en professionele vaardigheden bij kinderen tussen twaalf en zestien jaar. “Isabel heeft aangetoond dat de betrokkenheid van kinderen kan worden verhoogd door ze meer zeggenschap te geven in het kiezen van activiteiten”, klinkt het.

Jonge kinderen in musea
Student Iris van Lomwel werd bekroond voor een”gedetailleerde scriptie”, waarmee ze volgens de juryleden laat zien dat de verbeeldingskracht van kinderen door interactie met volwassennen gestimuleerd wordt. Iris ontwikkelde een methode waarmee kinderen van twee zinvol kunnen participeren in een museum.

Markendaalfonds
Stichting Academiefonds Markendaal richt zich op maatschappelijke betrokkenheid en ondernemerschap en reikt jaarlijks prijzen uit aan studenten van ASB en HRM. De jury bestaat uit een docententeam onder voorzitterschap van adjunct-directeur ASB René Schenk. Donderdag valt ook een student HRM in de prijzen tijdens de diploma-uitreiking.