Avansstudent in bestuur Nationale Jeugdraad

Elise Mooren, derdejaarsstudent Bestuurskunde in Den Bosch, is gekozen in het bestuur van de Nationale Jeugdraad.

De NJR is een netwerkorganisatie waarin verschillende jongerenorganisaties samenwerken van de LSVb en FNV Jong tot Studentensport Nederland. In die hoedanigheid is de raad een van de belangrijke gesprekspartners voor de overheid als het gaat om kinderrechten, jeugdbeleid en de ontwikkeling van jongeren.

‘Ik wil dat alle jongeren gelijke kansen krijgen en de kracht vinden om te doen waar hun passie ligt!’

“In mijn omgeving ben ik degene die alles voor iedereen aan het regelen is, zo breng ik mensen samen waar zij elkaar kunnen versterken. Ik heb er zoveel zin in om dit het komende jaar voor NJR en alle lid-organisaties van NJR te gaan doen en daarbij zelf heel veel te leren. Ik wil dat alle jongeren gelijke kansen krijgen en de kracht vinden om te doen waar hun passie ligt!”, vertelt Elise.

Bij de NJR krijgt de Avansstudent de functie van secretaris. “Ik ga mijn opleiding niet volledig stop zetten, maar ik ga wel een tandje minder doen. De vakken die ik uit het tweede en derde jaar nog heb open staan, ga ik doen. Uiteindelijk loop ik een jaar studievertraging op.”