Recensie: Het einde van de zomer is het betere literaire speurwerk

De vijfjarige Billy verdwijnt uit de tuin van zijn ouderlijk huis op het Zweedse platteland. Het hele dorp loopt uit om hem te zoeken, maar tevergeefs. Er wordt alleen een schoen aangetroffen in de maïsvelden. Twintig jaar later geeft Veronica, de oudere zus van Billy, groepstherapie in Stockholm. Plotseling sluit een vreemde jongeman zich aan bij de groep. Hij begint te vertellen over zijn onverklaarbare herinneringen aan de verdwijning van een jongetje.

Zo begint Het einde van de zomer, een Zweedse thriller die je meerdere keren op het verkeerde been zet, maar vooral heerlijk is om te lezen. Wat is er gebeurd met Billy? Welk geheim houdt het dorp verborgen? Het zijn vragen waar je als lezer gewoon een antwoord op moet hebben.

Klasse
De la Motte benadert met dit boek de klasse van een schrijver als Henning Mankell. Een aanrader voor liefhebbers van het betere en spannende literaire speurwerk.