Yannick Boers wint Paul van ‘t Hullenaarprijs 2017

Yannick Boers, student Communication & Multimedia Design (CMD), ontving donderdag tijdens de feestelijke diploma-uitreiking van CMD de Paul van ‘t Hullenaarprijs 2017. “Yannicks aanstekelijke energie motiveert studenten én docenten. Hij is iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is”, schrijft de jury in een lovend rapport.

Of het nu om een project van een eerstejaarsstudent gaat of dat van een docent, volgens de juryleden is Yannick “nooit te beroerd om op positieve wijze zijn bijdrage te ventileren”. Hij wordt in het rapport ook geroemd om zijn grenzeloze ambities. Met het virtual reality-project LEAP, opgezet met studenten Kim Peters, Dennis Jacobs, en Tim van den Oever, reisde Yannick de wereld rond en bezocht hij onder meer de Verenigde Staten.

Authentieke student
De jury bestond dit jaar uit voorzitter Paul van ’t Hullenaar, academiedirecteur Carolien Giessen, medewerker Pieter Floris, docent Wander Eikelboom en student Pim Giesbergen. Als voorbeeld noemen zij ook Yannicks’ samenwerking met docent Nina Kramer. “Zij zetten samen virtual reality in voor de behandeling van angsten (phobicura). Kortom: Yannick is authentiek mens met hart en empathie voor zijn directe omgeving.”

De Paul van ’t Hullenaarprijs is vernoemd naar de gepensioneerde docent. Van’t Hullenaar wordt door veel mensen gezien als de geestelijk vader van de opleiding Communication & Multimedia Design. Dit jaar reikte Van ’t Hullenaar zelf voor de derde keer de prijs uit. Naast een sculptuur, ontving Yannick een Pentel vulpotlood en een cheque ter waarde van 500 euro.