Bier en gekke opdrachten voor internationale studenten

Je kon er donderdag niet omheen in het centrum van Breda: de introductie van de studenten van de Avans School of International Studies. Overal lopen groepjes eerstejaars in gele T-shirts op zoek naar “slachtoffers” voor één van hun 88 opdrachten.

Versier een vreemde met je slechtste openingszin is een van de opdrachten. Daar weet een student wel raad mee: “Hoi, ik ben Tarzan. Wil jij aan mijn liaan slingeren?” Ook moeten er handtekeningen verzameld worden op T-shirts, moeten studenten als etalagepop in een winkel staan, een huwelijksaanzoek doen, knuffelen met voorbijgangers en aan de verkeerde kant de roltrap nemen.

Bier, bier, bier
Albert Heijn doet deze zonnige middag goede zaken. Constant komen er studenten met bier naar buiten. Eerst nog met goedkope halve literblikken, later met Amstel, Heineken en Desperados. Andere studenten zijn op het terras gaan zitten om moed in te drinken.

De introductiedag is in elkaar gezet door studievereniging Tipcy. Na de Crazy 88 hebben de studenten een barbecue en afterparty bij Strand Binnen.