Bij Avans is duurzaam heel gewoon

Vanaf dit studiejaar gaat de campagne ‘Het nieuwe gewoon is Duurzaam’ van start. In deze campagne vertellen Avansmedewerkers en -studenten op welke manier zij bewust bezig zijn. Het doel van het project is om duurzaamheid binnen Avans tastbaarder te maken.

De gedachte die de campagne wil overbrengen is dat duurzaamheid niet alleen te maken heeft met het milieu en klimaatverbetering, maar ook met de manier waarop we met elkaar omgaan en onze eigen gezondheid.

Bewustheid creëren
Op verschillende locaties hangen of staan sinds kort portretten van Avansmedewerkers en -studenten Bas, Davine, John, Leonie, Linda en Ramon. Zij vertellen over de duurzame projecten waar aan zij meewerken. Avans Duurzaam hoopt op deze manier mensen bewust te maken over de manier waarop zij zelf met duurzaamheid bezig zijn.

Avans Duurzaam 2030
In opdracht van het College van Bestuur is Avans Duurzaam 2030 opgesteld: een meerjarenplan dat ernaar streeft om de ecologische voetafdruk van Avans te verkleinen en haar sociale inpact juist te vergroten.