Kamp BETA: ‘Zuipen staat niet centraal op de intro’

“Op naar de binnenstad dames en heren!” Bij sportcentrum Bress brengen twee ouderjaarsstudenten ruim 260 eerstejaarsstudenten in beweging. Spelletjes, een fietstocht en spannende danspasjes moeten de nieuwe studenten dichter bij elkaar brengen.

Hoewel de begeleiders al om elf uur hun eerste biertje nuttigen, zegt intromama Martine van der Kamp dat de introweek niet draait om dronken worden. “Zuipen staat niet centraal op de intro dit jaar. We zijn zelfs pas na half tien vanochtend begonnen met drinken.”

Rollator en stokpaardje
Wat de studenten precies gaan doen deze week is geheim. Martine: “Ik mag niets verklappen, maar denk aan een tof feest op een speciale locatie en een wandeltocht met geheime opdracht.” Een rollator, speelgoedauto, oubollig krukje of stokpaardje, de introgangers hebben nog geen idee waarom, maar moeten per groepje de hele week een gek voorwerp met zich meedragen.

Super gezellig
Voordat ze de stad in lopen, poseren ze ongemakkelijk op de foto. Nog een beetje schuchter, maar daar komt ongetwijfeld verandering in als het ijs met de eerste activiteit is gebroken. “Mijn eigen intro was super gezellig, daar gaan we dit jaar ook voor zorgen”, belooft Martine.

Tot vorig jaar organiseerden de academies AE&I en ATGM het introkamp altijd met studentenvereniging Virgo. Dit jaar doet ook de Bredase studentenvereniging Maximus mee.

Nog meer introfoto’s? Klik hieronder voor onze selectie coverfoto’s tot nu toe!