Later, als CMD’ers groot zijn …

Na een lange vakantie staan de nieuwe studenten Communication & Multimedia Design in Breda te trappelen om te beginnen. Maar voordat ze serieus aan de slag gaan, leren ze elkaar kennen tijdens hun introductie in Helvoirt.

Onder het mom van “Als ik later groot ben” doen de nieuwe studenten een poging hun artistieke vaardigheden op hun t-shirts af te beelden. Sua heeft een dansende jongeman getekend. “Lesgeven in breakdancen vind ik tof, maar eigenlijk doe ik dat al”, vertelt hij. Zijn droombaan is al zijn bijbaan.

KLM-piloot
Bram droomde er als klein jongetje van om piloot te worden. “Maar dat was echt een kinderwens.” Een toekomst als webdesigner ziet hij nu meer zitten. “Dat is met deze studie ook iets beter haalbaar denk ik”, lacht hij.

Dolfijnentrainer
“Dolfijnentrainer leek me als kind altijd het hoogste wat er te bereiken viel”, vertelt Jelske. “Nu weet ik eigenlijk niet wat ik precies wil, maar volgens mij weten weinig mensen dat echt. Ik zie het wel. Daarom heb ik gewoon een leuke outfit getekend.”

Kunstenaar
Floortje hoefde over haar tekening niet lang na te denken. “Mijn kinderdroom staat nog wel een beetje overeind. Ik wilde als kind kunstenaar worden. Nu denk ik: als ik maar creatief bezig mag zijn.”