Stoelendans bij Avans: een overzicht

Er hebben de laatste maanden nogal wat wisselingen van de wacht plaatsgevonden bij Avans. Het begin van het nieuwe studiejaar is een mooi moment om de balans op te maken. Welke directeur zit op welke stoel?

Nieuwkomers:
Erik van Seventer is de nieuwe directeur van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu en volgt in die functie Paul van Hal op. Van Seventer was programmadirecteur Circular & Biobased Economy en Resource Use Efficiency bij Wageningen University en heeft in het verleden ook gewerkt bij Coca-Cola en Numico-Nutricia. Van Seventer begint op 16 september bij Avans.

Herre Wynia is de nieuwe adjunct-directeur bij de Diensteenheid Financiën en Studentzaken per 21 augustus. Wynia heeft lange tijd gewerkt bij de Rabobank als Senior Manager Operations, Risk & Finance en was interimmanager bij verschillende bedrijven met een focus op logistiek en supply chain management.

Annemieke Bok is op 1 juni gestart als adjunct-directeur bij de Diensteenheid Personeel en Organisatie. Bok heeft onder andere gewerkt bij GITP, Pink Roccade en Rabobank. De laatste jaren was zij hoofd advies en hoofd van het Learning Center van Rabobank Nederland en Internationaal.

Tijdelijk:
Jan van Casteren wordt de interim-directeur bij de Academie voor Marketing en Business Management. Van Casteren was al adjunct bij deze academie en is voorheen ook werkzaam geweest als adjunct bij de Academie voor Financieel Management en als adjunct bij de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu.

Bij de Academie voor Engineering & ICT is Chrétien Bergmans de waarnemend directeur. Bergmans was al adjunct bij dezelfde academie.

Andere functie bij Avans:
Directeur Jan Reinhard verhuist van de Academie voor Engineering & ICT naar de Academie voor Bouw en Infra.

Peter Hollants is de nieuwe manager van het Expertisecentrum Duurzame Innovatie. Hollants was voorheen onder meer directeur van de Academie voor Marketing en Business Management en de Academie voor Bouw en Infra.

Gerdinand Bosch is per 1 juli de nieuwe directeur van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst en was voorheen adjunct bij de Diensteenheid Financiën en Studentzaken.

Bartje de Wit is op 12 juni gestart als adjunct-directeur bij de Academie voor Sociale Studies Den Bosch (ASH). De Wit werkt al negen jaar bij Avans. De eerste jaren vervulde hij diverse rollen bij ASH. Vervolgens werd hij programmamanager bij Hippocampus, waarnemend adjunct-directeur bij AMBM en programmamanager domein Maatschappelijk. Een half jaar geleden keerde hij terug bij ASH om de start van de nieuwe opleiding Social Work mee voor te bereiden.