Studievereniging Collegium verdubbelt aantal leden in één dag

Hoe je van 120 leden naar 200 leden gaat in een dag, dat kan s.v. Collegium je vertellen. Tijdens hun eerste volledig zelfgeorganiseerde driedaagse introductiekamp voor alle nieuwe studenten Bestuurskunde en Integrale Veiligheid, wisten ze 80 nieuwe leden te werven. Doel: minstens honderd. Lid Jordi Prins: “Als het gezellig is en mensen met een drankje in de hand staan, schrijven zij zich sneller in.”

Het was gezellig tijdens de eerste avond van het introkamp. De eerstejaars zitten met hun brakke kopjes in de schaduw, in de zon is het te heet. Overal staan lege flesjes water en AA Drink op de tafels van RKVV Wilhelmina in Den Bosch. De avond ervoor is er goed gedronken. Jordi: “Rond 04.15 ongeveer gingen we weer terug naar de tenten.” De korte nacht is geen excuus om niet mee te doen met activiteiten zoals een wipe out en stormbaan met schuimmachine.

Vergunningen
Het is voor het eerst in de geschiedenis van de Academie voor Veiligheid en Bestuur in Den Bosch dat s.v. Collegium de introductie volledig zelfstandig verzorgd. Vorig jaar was er nog een commerciële partij bij betrokken, dit keer regelen ze alles zelf. Want goedkoper en het werd tijd voor meer invloed van de studenten zelf, vindt s.v. Collegium. En met resultaat: “Er doen 210 studenten mee aan het introductie kamp. Dat is 75 procent van alle eerstejaars die starten bij AVB.”

Nieuwe leden
Terwijl verderop eerstejaars van de schuimbaan glijden, schrijven nog meer eerstejaars zich in als nieuw lid. “We hebben nu al tachtig nieuwe leden! We gaan voor honderd.” Dat is een flinke stijging voor s.v. Collegium. Hun geheim: “Gezelligheid.” Die honderd leden gaan ze wel halen met de enthousiaste pappa’s, mamma’s en een carnavalsfeest in augustus.