Van wijn tot Segways; vier kakelverse AMBM-studenten over hun toekomst

    Ze zijn nog maar net begonnen aan de Academie voor Marketing en Business Management (AMBM) maar we voelden ze alvast flink aan de tand. Wat zien deze ondernemers in spé in hun glazen bol?

    Fabiënne (links):
    “Vroeger wilde ik altijd politieagent worden, maar nu ga ik voor marketeer. Ik vind het super interessant hoe je van niets iets kan maken. Ook het onderzoek van producten en ze zo inventief mogelijk verkopen spreekt me enorm aan. Als mensen naar me toe lopen op straat om dingen te verkopen zie ik zo wat ze goed doen en wat niet. Dat komt omdat ik al wat ervaring heb, ik heb hiervoor een mbo-opleiding marketing gedaan.”

    Kristl (rechts):

    “Wat ik later wil gaan doen? Daar kom ik hopelijk tijdens deze studie nog achter. Hoe Fabiënne erin staat, daar kan ik me ook in vinden. Vooral het op de markt brengen van unieke producten vind ik erg interessant. Het lijkt me misschien leuk om een eigen bedrijfje te hebben maar ik heb nog geen concrete plannen. Eerst nog even lekker studeren.”



    Rogier (links):

    “Op mijn zeventiende werd ik Nederlands kampioen wijnproeven. Pas toen ik de handtekening moest zetten kwamen ze erachter dat ik minderjarig was. Dat wijnproeven heb ik geleerd op mijn horeca-opleiding. Bij het EK proef je verschillende wijnen en moet je vertellen van welke druif ze zijn gemaakt, uit welk jaar de wijn komt en bij welk gerecht de wijn zou passen. Met behulp van deze studie wil ik graag later mijn eigen restaurant of wijnhandel beginnen.”

    Koen (tweede van links):
    “Ik heb voor deze opleiding gekozen omdat ik later graag een eigen bedrijf wil. Mijn vader is eigenaar van een Segway showroom. Ik zie daar wel een interessante handel in en het lijkt me wel wat om zijn bedrijf later over te nemen. Segways worden steeds populairder, ook onder gehandicapten. Met segways kun je je namelijk op bijna elk oppervlak makkelijk voortbewegen, ook op het strand bijvoorbeeld.”

    Deel dit artikel

    Reageer op dit artikel

    * Verplicht veld

    Reacties

    Er zijn nog geen reacties.