Academiedirecteur AI&I over topbeoordeling: “Enorm trots!”

Alle zes de opleidingen van de Bossche Academie voor Industrie en Informatica (AI&I) staan dit jaar op één in de Keuzegids HBO 2018. Elektrotechniek, Informatica, Technische Bedrijfskunde, Technische Informatica en Werktuigbouwkunde krijgen zelfs het keurmerk ‘Topopleiding’. André Gehring, academiedirecteur van AI&I: “Daar zijn we enorm trots op!”

Gehring moest maandagavond eerst drie keer goed kijken voordat hij kon geloven dat zijn academie zo goed werd beoordeeld. Dinsdag werden de gangen versierd en was er een gezamenlijk moment om bij deze prestatie stil te staan. Gehring: “Ik ben enorm trots op alle docenten en ondersteunende medewerkers. Dat ben ik altijd wel, maar op dit soort momenten helemaal. Dit zijn momenten waarbij je kunt stil staan hoe goed alles gaat.”

Lees ook: Keuzegids: Avans voor de zesde keer op 1, 12 topopleidingen

Oprecht betrokken
De academie is een van de grootste binnen Avans met bijna 2500 studenten, verspreid over zes opleidingen. Alleen al Informatica telt dit schooljaar bijna driehonderd nieuwe studenten. Toch weet de academie alles kleinschalig te organiseren. Volgens Gehring een van de redenen dat de opleidingen zo goed beoordeeld worden. Gehring: “Een ander element waardoor we zo goed scoren is dat docenten oprecht geïnteresseerd en betrokken zijn bij de studenten. De docenten zijn heel benaderbaar.”

Drive
“Iedereen heeft een enorme drive voor goed onderwijs. Niet alleen de docenten, maar ook de medewerkers in de ondersteuning. We blijven continu verbeteren en vernieuwen. Ook gedurende het jaar houden we meetmomenten. De dingen die we doen, willen we ook goed doen.”

riet spijkers

natuurlijk kun je trots zijn op je academie! van harte gefeliciteerd!!!

2017-09-27 16:01:13