Avansstudent bakt de sterren van de hemel in Heel Holland Bakt

Het nieuwe seizoen van Heel Holland Bakt is gestart en dit seizoen doet er ook een Avansstudent mee. De Bossche Technische Bedrijfskundestudent Hans Spitsbaard is de benjamin van de groep én maakte in de eerste aflevering meteen een goede indruk op de jury met zijn taart Frisse liefde.

De 22-jarige student strijdt samen met, na gisteren nog acht, andere bakfanaten om de titel de Beste Thuisbakker van Nederland. Hans had het bij de eerste opdracht, een truffeltaart, nog een beetje moeilijk. Een gouden tip tijdens het proces van Meester Patissier en jurylid Robèrt van Beckhoven hielp de student verder. Voor de tweede opdracht moesten de deelnemers chocolade zoenen maken. Die van Hans waren een van de beste: een stevig koekje, goed schuim en een mooie dunne chocoladelaag eromheen.

Frisse Liefde

Echte indruk maakte Hans met de taart Frisse liefde waarbij het complimentjes regende van de jury voor de smaakcombinaties en strakke uitwerking.

Klassiek met innovatieve twist
Hans noemt zichzelf een klassieke bakker maar geeft graag een eigen draai aan de creaties. “Klassiek maar met een innovatieve twist”, zegt hij daarover in het introductiefilmpje op de site van Heel Holland Bakt. Toen de student zich opgaf voor deelname aan het programma, is hij gaan oefenen op plannen. Daarbij kwam zijn studie goed van pas: “Met doorberekeningen van tijden en dat soort dingen. Als je alles nauwkeurig berekent, kun je heel veel doen in weinig tijd.”

Oma’s appeltaart is nog altijd de beste
De student woont bij zijn 81-jarige oma in Houten. Vanuit daar is het makkelijker reizen naar Den Bosch dan vanuit zijn ouderlijk huis in Zeist. Vroeger keek hij al mee bij zijn oma in de keuken. “Pas een jaar of drie geleden werd ik enthousiast. En als iets me interesseert, wil ik er álles over weten. Dan ga ik boeken lezen, op internet struinen en nieuwe technieken leren. Zo ben ik erin gerold.” Maar: “Oma’s appeltaart is nog altijd de beste.”

Noortje \

leuk! je taart ziet er heerlijk uit! veel succes en plezier.

2017-09-04 20:18:42

Noortje Jacobs

wat leuk! heel veel succes en plezier met het bakken. Je taart ziet er werkelijk geweldig lekker en mooi uit

2017-09-04 20:17:26