Avansstudent in Mexico maakt heftige aardbeving mee: ‘Geschrokken maar oké’

Jihane Sekkali, student International Business and Management in Breda, was in de Mexicaanse stad Puebla toen zij werd opgeschrikt door een flinke aardbeving. De student heeft laten weten dat ze niets mankeert, maar wel enorm is geschrokken.

Drie andere Avansstudenten verblijven op het moment in het Mexicaanse Guadalajara, maar hebben niets van de schok gemerkt. Er zijn al zeker 248 mensen omgekomen door de aardbeving.

7.1 op schaal van Richter
Het is onduidelijk wat de schade aan de woning en het stageadres van Jihane is. Puebla bevindt zich relatief dicht bij het epicentrum van de omgeving van Axochiapan in deelstaat Morelos. In totaal zijn er vijfhonderd gebouwen beschadigd. De krachtige beving had een kracht van 7.1 op de schaal van Richter. Reddingswerkers zijn nog steeds op zoek naar overlevenden.

Jihane is in ieder geval niet van plan haar stage in Puebla af te breken, zo heeft het International Office van Avans laten weten.