Bredase studententheaterverenigingen fuseren

Theaterverenigingen Theater Complex en NHTV Theater slaan de handen ineen. Sinds 1 september gaan ze verder als BST de Derde Akte.

De twee verenigingen hebben na een paar succesvolle projecten gestemd en besloten om verder te gaan als één vereniging. Hierdoor kunnen zij een nog groter aanbod aan toneelstukken bieden. Voorheen was Theater Complex enkel voor leerlingen van Avans en NHTV Theater enkel voor leerlingen van NHTV. Met deze samenwerking is iedereen welkom bij de Derde Akte.

Voor iedereen
Secretaris Robbin: “Onze theatervereniging is er voor iedereen. We bieden theaterworkshops aan zodat ook mensen zonder toneelervaring zich welkom voelen. Bovendien hebben we een laagdrempelige studentenvereniging, met gezellige feesten en zonder ontgroeningen.”

Voorstellingen en workshops
Per jaar organiseert de Derde Akte drie grote voorstellingen: een theatervoorstelling, een internationale voorstelling en een musical. Bovendien zijn er verschillende workshops waar je aan mee kunt doen. Dit jaar staat rockmusical Rent op het programma. Robbin: “We kiezen bewust voor kleinere, theatrale voorstellingen en bijvoorbeeld niet voor grote musicals zoals the Lion King.”

Op zoek naar leden
De vereniging is naarstig op zoek naar leden en theaterliefhebbers voor de commissies. Interesse? De Derde Akte organiseert nog een info-avond op 19 september. Houd de facebookpagina in de gaten voor meer updates.