Directeur Avans School of International Studies legt functie neer

Pien Versteegh, directeur van de Avans School of International Studies (ASIS) in Breda heeft per direct haar functie neergelegd. Ze heeft maandagmiddag de medewerkers van de academie geïnformeerd.

In reactie op het vertrek van Pien Versteegh laat het College van Bestuur van Avans weten: “Pien is in een ingewikkelde periode verantwoordelijk geweest voor ASIS. En een flink deel van de tijd droeg ze die verantwoordelijkheid zonder de steun van een adjunct-directeur. We zijn Pien dankbaar voor haar werk, toewijding en loyaliteit aan ASIS en Avans.”

Ruimte bieden
Versteegh geeft aan met haar vertrek ruimte te willen bieden voor “een nieuwe aanpak om verbetering bij ASIS te realiseren.”

Momenteel loopt er een onderzoek naar de academie in opdracht van het College van Bestuur na diverse signalen vanuit zowel medewerkers als directie van ASIS. Belangrijk daarin was onder meer het jaarverslag van het College van Vertrouwenspersonen (CvV) waaruit bleek dat 17 van de in totaal 65 meldingen afkomstig zijn van ASIS. Dat onderzoek zou eind deze week afgerond moeten zijn.

Versteegh is op 16 maart 2015 begonnen bij de academie en werkte eerder bij de Tilburg University en Hogeschool Windesheim.

Mark

Man Man, ASIS is wel ver afgegleden zo te horen. Waar het tijdens mijn afstuderen in 2013 nog een #1 opleiding was. Is het inmiddels ver weggezakt. Sfeer was ten tijde van mijn 4 jaar echt geweldig, onderlinge band en samenwerking was top. Triest...

2017-09-27 13:15:32