HBO Intro Festival Breda 2017: Feesten in een nieuw jasje

De organisatie van het HBO Intro Festival Breda pakt het dit jaar totaal anders aan met een nieuwe opzet en locatie. Ondanks dat is het nog steeds dé manier om je studententijd in te luiden. Leer je klasgenootjes alvast kennen onder het genot van een biertje, dansend op de deuntjes van de vetste artiesten.

Freshmen Dodgeball Tournament
Als je echt het uiterste uit deze introductiedag wil halen meld je je aan voor het ‘Freshmen Dodgeball Tournament’, georganiseerd door BRESS. Het tournooi begint ‘s middags als kick-off voor het festival. Eenmaal uitgespeeld staan ’s avonds de artiesten op je te wachten.

Freddy Moreira
Girls Love Dj’s, Daisy en De Lievelings Dj’s van Je Zusje zijn zomaar een paar acts die je live kunt zien schitteren op de mainstage. De avond eindigt met hoofdact Freddy Moreira. Met zijn eclectische en dynamische stijl van muziek is hij een van de meest geboekte dj’s van Nederland op dit moment.

Alleen eerstejaars
Afgelopen jaar trok het festival ruim 20.000 studenten en andere feestvierders naar de binnenstad van Breda. De gemeente, Avans en NHTV besloten dat het dit jaar anders moest. Ze gaan terug naar waar het festival in eerste instantie voor bedoeld was, de nieuwe eerstejaarsstudenten. Daarom krijgen alleen eerstejaars toegang.

Dit besluit leverde veel kritiek op van studentenverenigingen. Zij vinden dat een groot deel van de doelgroep wordt buitengesloten. Daarom organiseren zij tegelijk met het HBO Intro Festival een feest in de binnenstad voor alle studenten. Het feest begint om 17.00 in café de Kater.

Het HBO Intro Festival vindt plaats op 7 september, van 17.00 tot 23.00 uur in Breepark. De toegang is gratis, maar je moet je wel aanmelden. Alle eerstejaars mogen een introducé meenemen.