Hotspot Den Bosch: ‘Het Paleiskwartier is leuk door alle nieuwe cafés en restaurants’

Als iemand Den Bosch goed kent, is het Ralph Bethlem. Als organisator van het populaire studentenfeest Studance weet de derdejaarsstudent Advanced Business Creation de weg in de stad. “Als je met de trein aankomt, zie je de Bossche skyline. ”

Creatieve hub
“Tramkade is een creatieve hub en broedplaats voor ondernemers. Misschien ga je er uit jezelf niet zo snel heen, maar het is een goede plek om te netwerken, met een startup te zitten of te borrelen, zoals bij Koudijs café. Vrienden van Losjes en Eigenaardig organiseren op het terrein festivals en hebben boven in het pand een eigen kantoor. Het ziet er nu nog niet echt uit, maar over drie jaar is dit dé plek in Den Bosch.”

[double_images] [/double_images]

Ontspannen bij Bolwerk
“Na school kun je er lekker chillen met klasgenoten. Verderop bij de Albert Heijn kun je Radlers halen en genieten. Bolwerk ligt lekker centraal en af en toe zie je een bootje of roeiers voorbij komen. Verderop heb je nog een grasveld waar je langs het water kunt zitten. Andere plekken rondom Den Bosch waar je met mooi weer heen kunt zijn de IJzeren Vrouw en de Oosterplas.”

Stappen
“De Carrousel natuurlijk! Eén keer per maand organiseer ik daar en in Ushiwawa aan de overkant Studance. Dat zijn twee van de drie kroegen in de binnenstad die wel tot vier uur open mogen blijven, de andere moeten al om 2 uur sluiten. Het staat tijdens Studance hier en op straat helemaal vol. Wij zorgen tijdens onze feesten voor leuke drankacties en talentvolle dj’s, meer extra’s dan op een normale avond dus.”

Kapper
“Om de week ga ik op woensdag naar Ferhad van Beautysalon 4 You. Mijn haar en baard moeten er goed uitzien. Ook de dag voor Studance gaan mijn compagnon en ik erlangs. Ferhad knipt heel netjes en het kost maar tien euro. Al onze vrienden komen er nu ook.”

Parade
“Aan de Parade zitten leuke kroegen waar het ook op zaterdag gezellig is. Daar vinden ook veel leuke evenementen plaats. Zoals Theaterfestival Boulevard. Dan zijn er veel toneelstukken. Met carnaval is het echt een gekkenhuis en tijdens de kermis staan er ook attracties.”

Paleiskwartier
“Als ik ergens in een appartement in Den Bosch wil wonen, is het daar. Als je met de trein aankomt, zie je door de mooie gebouwen een soort Bossche skyline. Het gebied is ook leuk door alle nieuwe cafés, restaurants en de Emté. Met name Happy Italy is een aanwinst. Je kunt er super goedkoop maar lekker eten. Voor 6,50 euro heb je een prima pasta en ice tea. De porties zijn groot en je mag een doggy bag meenemen als je het niet op krijgt.”

Geheim plekje bij Avans
“Geen idee hoe ik dit ontdekt heb hoor. Via de ruimte achter de kantine kun je een trap naar beneden nemen en dan kom je uit in ODS waar allemaal kamers zijn. Er is altijd plek want maar weinig mensen weten van deze ruimtes af. Ik zit er regelmatig met projectgroepen of alleen. Heel erg chill.”