In memoriam: Ad van der Heijden

Afgelopen donderdag is Ad van der Heijden, tot voor kort docent aan de Pabo in Breda, na een kort ziekbed overleden. Hieronder het in memoriam namens de academie.

Donderdag 7 september is Ad van der Heijden op 65-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een ernstige ziekte. Ad was die dag precies 3 maanden met pensioen. Vanaf het moment dat hij met pensioen is gegaan, heeft zijn leven in het teken gestaan van zijn ziekte. Een ziekte die al snel ongeneeslijk bleek te zijn.

Tekenend voor Ad is dat hij zijn collega’s pas na de vakantie op de hoogte wilde stellen van zijn ziekte. Hij wilde niet de oorzaak zijn van een ‘smet’ op hun vakanties. Tussen het bericht dat Ad ziek was en zijn overlijden zit hierdoor zo weinig tijd dat veel collega’s – naast verdrietig – ook verslagen achterblijven.

Ad was een fijne collega, een aardige en goede man. Hij stond altijd klaar voor collega’s en vooral voor de studenten. Wij wisten dat we hem vanwege zijn pensioen zouden missen op de Pabo, maar dat wij hem nu moeten missen in ons leven is een hard gelag.

In HC202 is een gedenkhoekje ingericht voor Ad. Er ligt een gedenkboek, waar je een wens of een gedachte voor de familie kwijt kan.

De gedachten van studenten en Pabo-collega’s zijn bij zijn vrouw Annemarie, kinderen en kleinkinderen.