Intro Communicatie: bier in de hand, stokbrood in je zak

Gloednieuwe studenten Communicatie kregen afgelopen woensdag alvast een voorproefje van het Bredase studentenleven. Studievereniging Comm.on nam ze tijdens hun introductieweek mee op een uitgebreide kroegentocht. Het bier vloeide rijkelijk, de karaokeset stond aan en zelfs de docenten hadden het (misschien iets te veel) naar hun zin.

Een biercantus, karaoke, verschillende spelletjes en een spetterend eindfeest. Het ambitieuze programma dat Comm.on in elkaar zette, was bomvol, maar ook beregezellig. Eerstejaars Willemijn had het vandaag in ieder geval naar haar zin. “Ik ben er een poosje uit geweest, omdat ik stopte met mijn studie Communicatie op de universiteit. Deze intro is een erg goede manier om weer te beginnen!”

Eerstejaars zijn enthousiast
De studenten zijn opgedeeld in groepen en elk groepje presenteert een ander land. Bij dat land hoort een object dat ze de hele dag bij zich moeten dragen. Stan gaat dit jaar mee als papa en loopt samen met zijn kindjes de hele dag met een stokbrood in zijn zak. “Gelukkig heb ik een erg leuk groepje. Het is ons doel om ze te betrekken bij de studie dus het is leuk om te zien dat ze zo enthousiast zijn.”

Femme zit in de commissie van studievereniging Comm.on en is ook erg tevreden: “De sfeer is fantastisch. Aan het begin keken de eerstejaars een beetje de kat uit de boom, maar nu ze wat bier op hebben voelen ze zich steeds meer op hun gemak.”

Last-minute barbecuevlees
De introductie had dit jaar een stuk meer aanmeldingen dan voorgaande jaren. Daar had de organisatie niet op gerekend. Op de valreep moesten er nog shirtjes en barbecuevlees besteld worden. Gelukkig is alles uiteindelijk goed gekomen.