Kletsnatte docenten voor het goede doel

Twee kilometer zwemmen in het water van de Amsterdamse grachten. Voor de meeste mensen klinkt dit vermoeiend en onhygiënisch. Toch doen vier bikkels van docenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) aankomende zondag mee aan de Amsterdam City Swim 2017. Hiermee halen zij geld op voor onderzoek naar de spierziekte ALS.

Wijn verkopen
“We hebben al 18.000 euro!” Docent Jan van Elsacker (rechts op de foto) laat trots de tussenstand zien op de website van de Amsterdam City Swim. Het valt ook wel te verwachten dat hij, samen met Tom Dierckx, Rob Raats (links op de foto) en Mariette Badal, als docenten Bedrijfseconomie en Accountancy weet hoe je geld bij elkaar krijgt. “We hebben we met z’n allen een succesvolle wijnactie georganiseerd. We konden wijn voor 5 euro per stuk inkopen en hebben die voor een tientje verkocht. Daar hebben we best wat mee opgehaald.”

De vier docenten doen mee ter promotie van Avans en als goede voorbeeld voor hun studenten. Ze worden gesponsord door accountancykantoor Witlox. “Veel leerlingen van ons lopen stage bij Witlox. Met deze actie laten we zien dat Witlox én wij van AAFM het belangrijk vinden om je medemens te helpen en te investeren in goede doelen.”

Geen extra training
Jan hoopt de route door de grachten in een uurtje te zwemmen. “Het gaat natuurlijk niet om snelheid, maar een uur is toch wel mijn doel.” De Amsterdam City Swim organiseerde speciaal voor deze dag trainingen voor de deelnemers, maar daar heeft Jan niet aan meegedaan. “Het leek me niet echt nodig want van mezelf heb ik al een redelijke conditie. Mijn collega Mariette heeft die wel gevolgd, zij is de fanatiekeling van ons vier.”

Nieuwsgierig geworden naar Jan van Elsacker in een speedo? Dan moeten we je teleurstellen, zijn borstcrawl zal zondag alleen te bewonderen zijn in een wetsuit. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het alsnog super leuk is om vanaf de kant het viertal aan te moedigen. Voor meer informatie en tickets, kijk even op de website: www.amsterdamcityswim.nl.