Technische eerstejaars zoeken naar de mooiste vrouw van Den Bosch

Eerstejaarsstudenten Elektrotechniek en Technische Informatica en Werktuigbouwkunde trokken donderdag de Bossche binnenstad in, gewapend met een lijst van pikante opdrachten. Alle groepjes gingen vol voor de winst. De hoofdprijs? Een trofee. En oh ja, heel veel bier.

De straten van de binnenstad kleurden groen en blauw door de bonte T-shirts van de studenten. Het doel voor deze middag is duidelijk: zoveel mogelijk punten verdienen door de opdrachten goed uit te voeren en daarmee de andere groepjes verslaan. De opdrachten zijn absoluut niet spaarzaam. Enkele taken op de lijst: milfs zoenen, op de foto met de mooiste vrouw van Den Bosch en een vrouwelijk slachtoffer vinden voor een bodyshot. Het is niet gek dat de opdrachten vooral gefocust zijn op het versieren van het vrouwelijk geslacht, de opleidingen bevatten voornamelijk mannelijke studenten.

Niet verlegen
Met een blos op de wangen stappen ze op elke willekeurige voorbijganger af die relevant is voor een van de opdrachten. Deze week is er geen tijd om verlegen te zijn. Stefan van Genderen is papa van een stel eerstejaars en helpt ze om de opdrachten uit te voeren: “Het is heel zwaar, ’s avonds is het feest en ’s ochtends moeten we er weer vroeg uit en de straat op. De opdrachten zijn super gek, maar de prijs is het waard en bovendien is het heel grappig om te doen.”

Boze winkelier
Niet iedereen vond de intro een succes. Avans kreeg aan het eind van de dag een klacht binnen van een schoenenwinkel. De studenten moesten voor een van de opdrachten hakken aantrekken. Volgens de winkeleigenaar waren de schoenen door de brede mannenvoeten uitgerekt en konden ze niet meer verkocht worden.

Studenten Elektrotechniek en Technische Informatica

Studenten Werktuigbouwkunde

Voor meer foto’s, kijk op onze facebookpagina