Binnenkort bij Avans: laptopaccu’s uit de automaat?

Het is iedere student wel eens overkomen: een bijna lege laptop en geen vrije stopcontacten in de buurt om in je oplader in pluggen. Twee Avansstudenten van de minor Innovatiemanagement denken de oplossing te hebben: een automaat met accu’s.

“Vanuit de minor moeten we een start-up beginnen. Ons idee is om met een oplossing te komen voor het tekort aan stopcontacten in leslokalen”, zegt Gijs Witteman, vierdejaarsstudent Business IT & Management in Breda.

Betere oplossing
Uit eigen onderzoek van Gijs en medestudent Jelle de Schepper blijkt dat studenten op zowel de Lovensdijkstraat als op de Cobbenhagenlaan herkennen dat er te weinig stopcontacten in leslokalen zijn. “Je kunt bij Avans stekkerdozen lenen, maar wij denken dat de accu’s een betere oplossing zijn”, zegt Gijs.

Volgens de studenten moeten er automaten komen bij Avans waar studenten via hun studentenpas een accu kunnen halen. “Vergelijk het met een snoep- of frisdrankautomaat. Voor 50 cent kunnen studenten 24 uur een accu lenen. We willen het wel laagdrempelig houden.” De accu zou ook weer in de automaat kunnen worden ingeleverd.

Poll
Technisch is het idee haalbaar denkt Gijs, maar hij is benieuwd of studenten er ook op zitten te wachten. Vul daarom de poll in naast dit artikel.

wil kwinten

Gezien de opmerkingen van studenten in de NSE zouden laptop automaten welkom zijn. In Rotterdam zag ik automaten met opladers voor Mobieltjes. Foto bij mij verkrijgbaar. Coördinator NSE van Avans : whm.kwinten@avans.nl

2017-10-05 11:41:11