Column: Volwassenmensenbaan

Foto: © Beeldveld/Wilfried Scholtes

Zo jongens, daar gaan we weer! Na een vakantie die wederom te kort was (hoe ga ik dat overleven als ik ooit, niet meer zo heul ver in de toekomst, een volwassenmensenbaan heb en slechts een paar weken vakantie in een héél jaar?!), gaat de studentenmodus weer aan.

Het lijkt wel alsof het weer ook meteen in de pest-de-studentenmodus springt zodra de scholen weer begonnen zijn. Ik bedoel, ik vind het sowieso best zwaar om na de vakantie weer ELKE dag om 7 uur ‘s ochtends tekenen van leven te vertonen, en mezelf als een half slapende zombie naar school te verplaatsen.

Maar alsof deze ochtendroutine nog niet zwaar genoeg is, voer ik die kunstjes uit terwijl ik zeiknat regen (ja, ik hoor je denken: pak dan een plu of een regencape, maar mijn fietsen-met-paraplu-skills suck, en de hele dag met een natte regencape sjouwen vind ik vet onhandig, dus: wet hair is the new sexy, toch? Laten we het hopen).

‘Laten we stoppen met al dat negatieve gedoe en aan de leuke dingen denken’

Ik vind deze regen net zo gemeen als op 1 minuut de trein missen, omdat je al rennend op het station vol op je bakkes gaat (been there, done that), of een mug die of all places in je kleine teen moet steken (jup, ook waargebeurd).

Maar ho! Laten we stoppen met al dat negatieve gedoe en aan de leuke dingen denken *doe dat nu even*. Ik denk dan aan het diploma dat ik dit jaar in ontvangst hoop te nemen. Daarvoor hoef ik alleen maar even het gevecht aan te gaan met mijn afstudeerscriptie en een minor te halen.

Ga jij ook afstuderen? Heel veel succes (of sterkte)! Gaat je studie beginnen dit jaar of zit je ergens in het midden van je opleiding: geniet van je studententijd. Voor je het weet zit je in je laatste jaar met de zenuwen voor een volwassenmensenbaan.

Evi Kuunders is vierdejaarsstudent Communicatie in Breda