Geen instortingsgevaar Avansgebouwen

Diverse onderwijs- en andere gebouwen zijn de afgelopen week uit voorzorg gesloten omdat bij de bouw dezelfde betonvloer is gebruikt als bij de ingestorte parkeergarage van Eindhoven Airport. Avans heeft de constructies van alle gebouwen bekeken en deze zijn veilig.

“We weten op dit moment van alle Avansgebouwen dat dit type vloer niet is gebruikt”, zegt Arnaud Opdam, directeur Huisvesting en Services van de hogeschool. “Van het gebouw aan de Cobbenhagenlaan waren we niet honderd procent zeker. Maar aangezien in het gebouw sprake is van veel betonnen palen en dus weinig overspanning, gingen we ervan uit dat het niet gaat om hetzelfde type vloer. Dat wordt vooral gebruikt in gebouwen met veel overspanning.”

Bouwtekeningen

Omdat Avans complete zekerheid wil hebben, wilde de hogeschool de bouwtekeningen zien. “Die zijn opgevraagd bij het constructiebedrijf en daaruit blijkt dat ook dat gebouw veilig is.”