Student gedrogeerd en verkracht op campus in Brussel

Foto: wikipediaEen Belgische geneeskundestudent is begin deze week verkracht op de campus van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). De universiteit heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen. De politie is nog op zoek naar de dader.

In de nacht van maandag op dinsdag was de masterstudent op weg naar haar kamer op de universiteitscampus. Ze werd achtervolgd door een man, die haar naar binnen duwde en verkrachtte. Daarna sloeg hij op de vlucht. Hoe en wanneer de student werd gedrogeerd, is niet bekend.

Beveiligers
De universiteit heeft extra “zichtbare en onzichtbare” veiligheidsmaatregelen genomen op de campus. Zo houden beveiligers ’s nachts meer patrouilles en hebben de studenten een mail ontvangen met de oproep om ’s nachts “met goed verstand over de campus te bewegen”, zegt een woordvoerder van de universiteit tegen het Vlaamse VTM Nieuws.