Studenten luisteren muisstil naar een versje voor kleuters

Een volle collegezaal met studenten zit met open mond te luisteren naar een fragment uit het boek Schatje en Scheetje. Op 4 oktober is de Kinderboekenweek van start gegaan. Speciaal voor Pabostudenten is een kinderboekenweekochtend georganiseerd.

De Pabostudenten hebben er al een volle ochtend opzitten. Ze doen ’s ochtends mee aan verschillende workshops. Toch houdt kinderboekenschrijver Erik van Os de aandacht van de studenten goed vast tijdens zijn gastcollege over kinderboeken. Hij heeft zijn gitaar meegenomen en tussen het vertellen en het vragen stellen door speelt hij zelfgeschreven liedjes. De studenten zingen enthousiast mee.

Interactief
“Het is leuk dat hij zo interactief met het publiek omgaat”, vindt student Amy. “We leren er ook veel van. Als we zelf straks voor de klas staan kunnen we de trucjes die hij gebruikt, toepassen om de aandacht van de kinderen erbij te houden.”

Voorleeswedstrijd
De ochtend sluit af met een voorleeswedstrijd. Uit elke klas is een kandidaat naar voren gekomen die een stukje uit een zelf gekozen boek voorleest. De winnaar van de wedstrijd is Maartje uit klas 1D. Zij leest een fragment voor uit ‘Mees Kees’. Ze wint vanwege haar rustige spreektempo en levendige dialogen.