Studenten verleggen grenzen tijdens eerste AMX-week

Maandag ging de eerste Avans Multidisciplinairy eXperience-week van start. Studenten van verschillende studies bedenken tijdens deze week innovatieve ideeën voor meerdere vooraf onbekende opdrachtgevers.

“Het is nog niet helemaal duidelijk wat we gaan doen,” vertelt Communication & Multimedia Design student Safaa. “We weten alleen dat de opdrachtgever ideeën nodig heeft voor het opzetten van een Foodcourt in Breda.”

Foodcourt
Een Foodcourt is een eetgelegenheid waarin verschillende internationale horecaondernemers een eigen keuken hebben, maar de zitplaatsen, bediening en bar delen. Safaa: “Vanmiddag ontmoeten we de opdrachtgever. Ik ben benieuwd waarbij we hem precies kunnen helpen.”

Verschillende opdrachten
Er doen vijftig studenten mee. Zij werken per groepje aan een andere opdracht. Die lopen uiteen van het ontwikkelen van een verdienmodel van een app tot het aantrekkelijker maken van de binnenstad van Bergen op Zoom. De studenten mochten niet kiezen aan welke opdracht ze wilden werken, maar werden ingedeeld. Op die manier verleggen ze hun grenzen en werken ze samen met studenten die ze nog niet kennen. Ze krijgen hulp van een docentbegeleider.

Winnaar
De studenten werken de komende dagen op locatie bij de opdrachtgever. Vrijdag worden de ideeën gepresenteerd en wordt het winnende groepje bekend gemaakt. Na de prijsuitreiking zal er een feestelijke afsluiting plaatsvinden.