Studentenborrel: Voor iedereen die zin heeft in bier én flink wil netwerken

Zin om op je vrijdagmiddag wat anders te doen dan bankhangen en netflixen? Lars Hobma, communicatiestudent in Breda, is bezig met het organiseren van vrijdagmiddagborrels voor studenten. Zo begin je je weekend met een drankje, en vergroot je ook nog eens je kansen op de arbeidsmarkt.

“Het is slim om tijdens je studie te netwerken, want de concurrentie op de arbeidsmarkt is groot”, weet Lars. Het viel de student op dat veel ondernemers op zoek zijn naar contact met studenten. “En ondertussen is het voor studenten juist interessant om hun netwerk uit te breiden.”

Gezelligheid
De borrel is voor studenten van alle richtingen. Naast zakelijk netwerken moet het vooral gezellig zijn. Lars: “De eerste borrel staat in het teken van ‘ondernemers ontmoeten’. De bedoeling is dat ondernemers zich tijdens de eerste borrel presenteren aan de studenten. Je kunt het vergelijken met een informatiemarkt, maar dan onder het genot van een hapje en een drankje. De borrels moeten vooral gezellig zijn, en niet alleen zakelijk.”

Locatie
Het evenement wordt terugkerend en vindt rond vier uur plaats. Lars heeft nog geen locatie gevonden, maar hoopt dat hij ergens bij Avans terecht kan. Hij heeft in ieder geval al meerdere docenten enthousiast weten te krijgen. Wie weet kan hij via hen iets regelen.

Aanmelden

Lijkt zo’n netwerkborrel je wel wat en zou je graag willen helpen? Lars is opzoek naar enthousiaste studenten die hem willen ondersteunen bij de organisatie. Stuur een mailtje naar fh.hobma@student.avans.nl of larshobma@gmail.com.