VVD Breda wil Hbo Intro Festival terug in centrum

De VVD Breda wil dat het Hbo Intro Festival terugkeert naar het centrum van de stad. Dat staat in het dinsdag gepresenteerde verkiezingsprogramma van de partij.

Op 21 maart vinden de gemeenteraadsverkiezingenplaats. De VVD in Breda kwam gisteren met hun programma naar buiten. Naast veiligheid, cultuur en banen heeft de lokale VVD ook hun ideeën over Breda als studentenstad weergegeven.

“De VVD Breda wil zich inzetten om het HBO Intro Festival terug in het centrum te brengen, maar wil er ook op toezien dat dit niet tot overlast leidt”, staat in het programma onder een langere alinea over het aantrekken van nieuwe opleidingen en het in balans brengen van vraag en aanbod van studentenkamers.

Te groot
Het Hbo Intro Festival vond afgelopen september voor het eerst plaats buiten het stadscentrum in Breepark. Organisatoren Avans en de NHTV vonden dat het festival de afgelopen jaren te groot was geworden en wilden terug naar de basis: een feest voor eerstejaarsstudenten.