AMX-week: studenten helpen statushouders met foodcourt

Studenten van verschillende opleidingen doen deze week hun best om het winnende groepje van de AMX-week te worden. Vrijdag is de prijsuitreiking.

“Het gaat eigenlijk heel goed”, vertelt Romy, student aan de Juridische Hogeschool. “We zijn al helemaal klaar. We hebben zelfs een logo ontworpen.” Tijdens de AMX-week gaan vijftig studenten bij verschillende opdrachtgevers aan de slag om in multidisciplinaire teams te werken aan opdrachten.

Foodcourt
Romy en haar groepje werken deze week aan een concept voor een foodcourt. Dat is een eetgelegenheid waar gasten van verschillende keukens eten kunnen krijgen, maar wel samen zitten. Een groep statushouders wilde dat plan uitvoeren, maar wisten niet goed hoe. De studenten helpen hen daarbij.

Moeilijk
Bij andere groepjes gaat het minder goed. Zo zitten Esra, Yorn en Cheyenne bijna radeloos in een kantoortje van uitvaartcentrum GreenLeave. “De opdracht is dat we duurzame uitvaarten toegankelijker maken. Maar wij doen alle drie laboratoriumopleidingen. We weten niks van marketing dus dat maakt deze opdracht moeilijk.”

Donderdagmiddag presenteerden de groepjes hun plannen aan de docentbegeleiders en opdrachtgevers. Vanmiddag presenteren ze het nogmaals bij Strand Binnen en wordt de winnaar van deze week bekend gemaakt.