Avans verhuurt bovenverdieping noodgebouw Breda aan Amphia Ziekenhuis

Avans verhuurt de bovenverdieping van het noodgebouw aan de Hogeschoollaan in Breda vanaf januari 2018 aan het Amphia Ziekenhuis. Vanwege de verbouwing van het ziekenhuis komt Amphia nu ruimte tekort, terwijl Avans niet het hele noodgebouw nodig heeft.

Het noodgebouw gebruikt Amphia alleen voor kantoorwerkzaamheden, dus niet voor medische ingrepen. Het ziekenhuis betaalt zelf de aanpassing die ze maken in en om het noodgebouw. Amphia-medewerkers parkeren niet bij Avans, er komt een looppoort van het noodgebouw naar het Amphia-terrein.

Verbouwing Hogeschoollaan
Avans blijft de lokalen op de begane grond gebruiken en heeft voldoende reserveruimte voor de geplande verbouwing van de locatie op de Hogeschoollaan. Die start in 2018 start en loopt tot 2020, zo laat de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst weten.

Amphia verwacht de extra ruimte tot 2020 nodig te hebben.