Campusvorming Avans: Avans+ wil kantoorpand Claudius Prinsenlaan, op termijn locatie voor diensteenheden

Avans+, het commerciële opleidingsinstituut dat net als Avans Hogeschool deel uit maakt van de Stichting Avans, wil het grote kantoorpand Claudius Prinsenlaan 138-148 kopen. Op termijn is het plan dat enkele diensteenheden van de hogeschool verhuizen naar dit gebouw.

Het beoogde pand staat naast de hoofdlocatie aan de Hogeschoollaan en het vorig studiejaar geopende Quadrium. Door de aankoop van het gebouw ontstaat er een Avanscampus in Breda. Campusvorming is een van de onderdelen in het nieuwe huisvestingsbeleid van de hogeschool.

De Bijster
In het kantoorpand zitten nog diverse bedrijven. Als die allemaal zijn vertrokken, is het gebouw te groot voor Avans+. Daarom is het de bedoeling dat een of enkele diensteenheden van de hogeschool op langere termijn verhuizen naar het kantoorpand. Een deel van de locatie aan de Bijster hoeft Avans dan niet meer te huren.

Avans+ zit momenteel in een gebouw aan de Bredase Heerbaan waarvan het huurcontract afloopt. Het College van Bestuur nam als aandeelhouder van Avans+ het besluit tot de eventuele aankoop en is bereid garant te staan voor de financiering. Voorwaarde is wel dat de Ondernemingsraad van Avans+ en de Raad van Toezicht daar mee instemmen.

Huur
Vorige week werd bekend dat de hogeschool in Den Bosch een extra gebouw wil huren voor de Avans Academie Associate degrees en dat een deel van het noodgebouw in Breda wordt verhuurd aan het Amphia Ziekenhuis.