Column: Laat je verrassen!

Foto: © Beeldveld/Wilfried Scholtes

Kijk, soms moet je jezelf even laten verrassen. Ik dacht alles goed te hebben geregeld, tot ik SLECHTS DRIE WEKEN voor mijn minor zou beginnen een mailtje ontving met de strekking: “Hey student, de minor waarvoor jij je hebt ingeschreven gaat niet door, jammer joh. Succes met last minute een andere vinden hè.” Mijn reactie was natuurlijk: %$#$#*^ (bedenk zelf maar iets). Ik zag het half jaar studievertraging al zwaaien naar me.

Maar hé, je studie zou je studie niet zijn als je soms niet even onnodig moet zweten. Bijvoorbeeld: een NA krijgen omdat je docent de beoordeling “is kwijtgeraakt” en dan gewoon een 8 halen. Of op de dag van een assessment te horen krijgen dat je er niet voor ingeschreven staat. “Oh toch wel, verkeerde lijst bekeken…” AHGGHHH.

Maar! Ik heb gemerkt dat karma daarna aan jouw kant staat. Halsoverkop heb ik me ingeschreven voor de laatste minor die nog open stond en me enigszins interessant leek. Je kunt je misschien wel voorstellen dat ik daar met een hoop tegenzin aan begon. Mijn humeur sloeg echter meteen om. Want wow, ik ben per ongeluk op zo’n toffe plek terechtgekomen. Als een blij kind geniet ik van de minor, de leuke nieuwe mensen, de gezellige coaches a.k.a. docenten en van de grote keuken die helemaal alleen van onze minor is #win.

‘Ik ben per ongeluk op zo’n toffe plek terechtgekomen’

Dus leerpuntje for myself: soms loopt het even raar, maar er komt altijd weer een kans om er iets tofs van te maken! So don’t let your head down als het even anders loopt, misschien wordt het wel verrassend leuk!

P.S. Mocht je je afvragen welke minor ik nu doe: Avans Innovative Studio. En nee, ze betalen me niet om dit te schrijven (maar een extra biertje op de vrijmibo is wel welkom @Bart & @Esther :p).

Evi Kuunders is vierdejaarsstudent Communicatie in Breda