Gezocht: Bredase studenten die gratis willen wonen (met statushouders)

Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar binnenkort kun je gratis wonen in Breda. Onderzoeksbureau Radar is op zoek naar twee studenten die vanaf december ’t Koetshuis aan de Seminarieweg in Bavel willen betrekken. Je deelt het gezellige pand met 45 nieuwe Nederlanders.

Gratis wonen
Wonen in Breda is peperduur, dus biedt dit een mooie uitkomst voor de flexibele, kamerzoekende student. In ruil voor gratis huisvesting verwacht Radar wel verantwoordelijke en zelfstandige studenten die huismeesters van ’t Koetshuis worden. Zo moet er altijd één van de twee studenten ’s avonds en ’s nachts thuis zijn, zodat de statushouders een aanspreekpunt hebben. Overdag worden de statushouders begeleid door Radar, Stichting Nieuwkomers en Vluchtelingen en vrijwilligers.

Wil je de huisgenoot van deze Nieuwe Nederlanders worden, dan is het natuurlijk prettig als je de Engelse taal goed beheerst en openstaat voor andere culturen. Spreek je toevallig Arabisch? Dan heb je een streepje voor.

Verantwoordelijkheid
Je bent vrij om vrienden te ontvangen en natuurlijk gebruik te maken van de huiskamer, keukenfaciliteiten, internet, de wasmachine en andere voorzieningen. In principe leid je gewoon jouw eigen studentenleven met een beetje extra verantwoordelijkheid en misschien een verrijking, omdat je contact hebt met verschillende nationaliteiten.

’t Koetshuis ligt op een steenworp afstand van AKV|St.Joost en op fietsafstand van de andere Avanslocaties en de immer gezellige binnenstad. Als student mag je in elk geval twee jaar in ’t Koetshuis wonen, net als de statushouders. Zij verhuizen zodra er een zelfstandige woning voor hen vrijkomt.

Culturele uitwisseling
Radar heeft een eisenlijstje opgesteld dat je onderaan dit stuk vindt. Ook alumni die interesse hebben mogen zich opgeven als huismeester. Door samen te wonen met mensen van verschillende achtergronden leer je van elkaars culturen en bevorder je automatisch de integratie van nieuwkomers in onze samenleving. Lijkt dit je wat? Meld je dan aan door te mailen naar Caroline Linder (c.lidner@radaradvies.nl) of Miranda Pieterse (MPieterse@wmoradar.nl).

Wat maakt je geschikt?
Je bent communicatief en sociaal vaardig
Je beschikt over een goed ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel
Je hebt respect voor en kan omgaan met verschillende culturen