Hoe gaat het met.. de vorige winnaars van de Student van het Jaarverkiezing?

Wat levert het winnen van de titel Student van het Jaar nog meer op naast een mooie bos bloemen en een prachtig certificaat? Jesca Heijker, winnaar 2015, en Anne van Engelen en Hannah Wiersinga, winnaars 2016, vertellen wat het hen heeft gebracht.

“Het winnen van de titel was echt bizar”, vertelt oud-student Jesca. “Ik had het totaal niet verwacht en ik heb heel veel toffe reacties vanuit mijn omgeving ontvangen.” Jesca won de titel Student van het Jaar 2015 niet alleen vanwege het nieuw leven inblazen bij de voorheen ‘slapende’ studievereniging Merlijn, maar ook door de opleiding Human Resource Management in Breda meer op de kaart te zetten binnen de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM).

“Op persoonlijk vlak heeft het winnen van de titel me zelfvertrouwen gegeven. En erkenning voor wat ik heb gedaan voor studievereniging Merlijn en de opleiding. Merlijn is zo gegroeid, toen ik startte had ik deze groei nooit durven dromen.”

Maar de titel brengt ook wat buiten de Avansmuren teweeg, vertelt Jesca: “Student van het Jaar staat ook op mijn CV. Bij elke sollicitatie komt de titel ter sprake, de mensen vragen er altijd naar. Ik ben er absoluut trots op!”

Winnaars 2016
Anne en Hannah wonnen vorig jaar als duo de titel Student van het Jaar 2016 voor hun stichting Buddy to Buddy in Breda. Het duo studeert aan de Academie voor Sociale Studies in Breda en helpt jonge vluchtelingen aan een sociaal netwerk. Met dit initiatief wisten zij vorig jaar de harten van de jury te winnen. Anne: “Het winnen was echt een blijk van waardering! Het is mooi dat mensen de meerwaarde van Buddy to Buddy inzien, dat wordt alleen maar versterkt doordat we werden uitgekozen door een onafhankelijke jury.”

De berichten over het winnen van de prijs deelden Anne en Hannah via diverse kanalen waaronder LinkedIn. “Het berichtbereik was erg groot, zoveel mensen hebben het voorbij zien komen. Voor de bekendheid van ons initiatief moeten we het ook hebben van het bereik. De reuring die het winnen teweeg bracht, was belangrijk en heeft echt bijgedragen aan de naamsbekendheid.”

Net als Jesca ontvingen en ontvangen Anne en Hannah toffe reacties. “Twee dagen later was ik jarig en werd ik dubbel gefeliciteerd: met mijn verjaardag én met de titel. Mensen gaven aan zo trots op ons te zijn.” Dankzij het bereik van de berichten op sociale media, viel het ook anderen buiten Avans op: “Tijdens een lezing die we gaven, stapte er een vrouw op ons af. “Oh júllie zijn de Studenten van het Jaar!” zei ze.”

Met de stichting Buddy to Buddy gaat het gestaag. Anne: “De titel heeft geholpen bij het voortzetten van het initiatief. Student van het Jaar is niet zómaar iets, maar écht een titel met meerwaarde!”

Nomineren
Wie verdient volgens jou nog meer eenzelfde soort blijk van waardering zoals Jesca en Anne en Hannah? Je mag tot en met donderdag nog studenten nomineren bij de redactie van Punt. Dat kan via een mail met naam + studie + motivatie naar punt@avans.nl of direct via het onderstaande formulier:

Wie is jouw Avansstudent van het Jaar?

Welke student verdient volgens jou de eervolle titel Student van het Jaar? Nomineren kan tot 29 november.