Knuffelbeertjes en Facebookpagina’s voor betere communicatie

Eerstejaarsstudenten Communicatie presenteerden donderdag communicatiemiddelen voor verschillende vrijwilligersorganisaties tijdens het evenement Show & Tell. Aan het eind van de middag kozen de organisaties elk een winnaar.

Met pepernoten, gummybears en cakejes proberen de studenten zoveel mogelijk mensen naar hun kraampje te lokken. Ze moeten hun ontworpen communicatiemiddelen zo goed mogelijk presenteren aan de vrijwilligersorganisaties. Dit jaar doen de organisaties Club Kruimel, Dorpshuis ’t Klooster, Belcrumhuis, Kinderboerderij Parkhoeve en Jeu de Boulesvereniging Va-Tout mee.

Promofilmpje
Student Oumaima en haar groepje hebben een Facebookpagina en een nieuwsbrief gemaakt voor Kinderboerderij Parkhoeve. Ze vertelt: “We zagen dat de huidige Facebookpagina niet up-to-date was. Daarom hebben we een promofilmpje gemaakt en dat op een nieuwe pagina geplaatst. De nieuwsbrief die we in elkaar hebben gezet kunnen ze via de mail naar buurtbewoners versturen.”

Winnaar
Er deden honderdtwintig eerstejaars mee aan de communicatiemarkt. Uiteindelijk werd het groepje van Oumaima uitgekozen als beste groepje voor Kinderboerderij Parkhoeve. De winnaar van alle groepjes bij elkaar was een groep van Club Kruimel. Club Kruimel zamelt kleding en speelgoed in voor gehandicapte kinderen. Het winnende groepje heeft knuffelbeertjes gebruikt als communicatiemiddel.