Twee bewusteloze studenten gevonden in Tilburg, politie vermoedt drugsgebruik

In een studentenhuis in Tilburg zijn vrijdagochtend twee bewusteloze studenten gevonden. Mogelijk hadden ze drugs gebruikt, meldt Omroep Brabant.

Beide slachtoffers liggen op de intensive care in het ziekenhuis. Hun toestand is volgens de politie zorgwekkend.

Niet bij kennis
De studenten werden rond vijf uur gevonden door een medebewoner van het huis aan de Oude Goirlseweg. Ambulancepersoneel kon de mannen niet bij kennis brengen. De slachtoffers zijn met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

De politie is een onderzoek begonnen. Uit de eerste verhoren van getuigen blijkt dat de studenten, tijdens een avondje stappen, mogelijk te veel of verkeerde drugs hebben gebruikt.

UPDATE
De studenten verklaarden vrijdagmiddag na het ontwaken dat ze door alcohol en drugs langdurig out waren gegaan. De politie heeft een kleine hoeveelheid GHB die nog in het studentenhuis stond in beslag genomen.