Wie is die charismatische Avanssnapchatter Barry?

Via het snapchatkanaal van Avans krijgen alle volgers elke dag weer een leuke inkijk in het leven van snappende studenten. Een soort van Utopia, maar dan met mensen die wel wat zinnigs doen met hun leven. Zoals de 23-jarige Barry Advokaat, student Werktuigbouwkunde in Breda, de charismatische snapper die altijd opgewekt is.

Elke dag snappen verschillende Avansstudenten over het wel en wee van die dag. Een van hen is vierdejaarsstudent Barry. Zo zien we hem terwijl hij bezig is voor zijn studie of wanneer hij op stap gaat. Of tijdens het HBO Intro Festival op het podium en backstage. Eén ding valt op: de snapchatter is altijd opgewekt.
Dat hij in de smaak valt bij de vrouwelijke studenten, dat blijkt. Laatst snapte hij waar hij woont in Breda. “Ik kreeg een reactie van een meisje: verwacht hele parades voor je raam.”

Snel gooide Barry een snap erachteraan dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat iedereen straks aanbelt. Met een knipoog natuurlijk. Hoe het komt dat hij altijd zo opgewekt is? “Ik vind het leven als student een groot feest, daar moet je van genieten!” Of dat ook is wat hij probeert uit te stralen via Snapchat? “Juist!”, vertelt hij lachend. “Ik leef in het moment.”

Mensen mens
Barry raakte betrokken bij het kanaal ter promotie van het lectoraat Smart Energy. Dat beviel zo goed dat hij gevraagd werd om vaker te snappen. Zodoende kwam Barry vaker voorbij. Grappig, want via zijn persoonlijke kanalen op Snapchat, Instagram en Facebook is hij juist vrij weinig actief. “Ik ben een echt mensen mens.” Maar voor Avans snapchatkanaal maakt hij graag een uitzondering.

Model
De student stond ook model voor alle foto’s die Avans naar buiten bracht naar aanleiding van de eerste plek in de HBO Keuzegids 2018. De komende tijd gaan we hem nog vaker zien: Barry staat model voor de promotie van Avans voor de Open Dagen. Online en op verschillende locaties in Nood-Brabant komt de student met de gulle lach te hangen.

Schuw is hij in ieder geval niet. “Weet je wat het is, presentaties geven gaat me ook makkelijk af. Op Snapchat krijg ik van de volgers zoveel leuke reacties. Misschien ga ik hier wel meer mee doen!”

Barry en de andere studenten zijn te volgen via avanshogeschool op Snapchat