De beste alternatieve nominaties voor Student van het Jaarverkiezing “omdat ’t zonne knoest is”

De reacties stroomden binnen bij de Punt-redactie voor de Student van het Jaarverkiezing. De vijf mooiste werden eerder al bekend gemaakt. Maar deze pareltjes, met liefde doorspekt, wilden wij jullie niet onthouden.

Dorus Gerritzen nomineerde Wouter Rodenburg:
“Om deze welverdiende prijs binnen te slepen dit jaar. Ondanks het feit dat deze jongen een opdagingspercentage van een overleden zeekoe heeft, is het hem toch gelukt om een prachtig cijfer voor Financiële Markten te behalen. Wouter, weet dat je ouders, Luuk , Sjoerd en ik ten alle tijden het beste met je voor hebben. Wij geloven in jou, zoals wij ook in God geloven (wij zijn allen dan ook zo atheïstisch als het maar zijn kan)! Veel liefs.”

Florian Heijna vond dat Wouter Enneking de prijs verdiende: “Deze jongen kon al alles, maar nu heeft hij zelfs zijn Propedeuse omdat hij na een jaar eindelijk zijn moedertaal Nederlands fatsoenlijk kan. Het beste ervan is dat de beste jongen er super bescheiden over is en totaal niet irritant! #woutervoorsuperstudent #heilwouter.”

Joris Martens nomineerde Filip Martens:
“Hij overwon zijn analfabetisme en zijn slechte gevoel voor zinsbouw. Zodoende wist hij zijn scriptie voldoende af te ronden. Inmiddels is hij zelfs in dienst van een Duits bedrijf.”

Thijs van Orsouw werd meerdere keren genoemd:
“Hij zet zich zeer gepassioneerd in voor de strijd om het warme water bij de waterautomaat terug te krijgen. Hij doet er alles aan en stopt niet totdat het ook echt gebeurd is #held #inspirationeel.”

Sommigen waren vooral kort en lekker duidelijk:

Jason Zhang: “Sven Sander en Stijn Ruben want schrale bottleflipers.”

Elmar Willems: “Thijs Swinkels omdat t zonne knoest is.”

Mandy Paans: “Larissa Timmermans omdat ze na 256.782 mentale breakdowns nog steeds leeft en op de opleiding zit.”

Rutger Vd Heuvel: “Melissa van Sundert omdat ze altijd alles doorstuurt als ik afwezig ben geweest.”

Martijn van Hellemondt: “Jessy Smits, omdat hij vandaag ons SPSS-rapport op een mooie wijze vergalt heeft. Keep up the good work amigo!”

Lindsey Dekkers: “Alina Grigoryan is de grootste strijder die ik ken, leert tot in de laatste uurtjes, via snapchat te zien. Altijd docenten aan t dissen in colleges. Ik ben jouw Avanshelpdesk voor die #moedercoursevragen. One love ? ?”

Gülsüm Çakir: “Mine Kara omdat je i.p.v. trouwen met een rijke man, toch bent gaan verder studeren  ? ?”

Thijs Onstwedder: “Ruslan Samadov; Omdat ie werkelijk altijd vrolijk is! Ook al is ie op stage waar die zn wilde haren verliest.”

Jurgen Feijt vroeg extra bevestiging aan Mike Vroegh, Jeroen Homburg voor zijn nominatie voor Joost van Eeden: “Dit is toch echt Joost, hij vindt het zelfs zo leuk op Avans, dat hij er een paar jaartjes extra aanplakt.”

Jurian de Kraker nomineerde Mathieu de kok: “Hij heeft sokken met cactussen die een hoed op hebben.”