Kanshebber Student van het Jaar: Emma Coolen ‘Ze wil altijd voor het hoogst haalbare gaan’

Emma Coolen, tweedejaarsstudent Communication & Multimedia Design in Den Bosch, is één van de studenten die kans maakt op de titel Student van het Jaar. Emma is genomineerd voor haar passie en gedrevenheid om het imago van vrouwenvoetbal de aandacht te geven die het verdient terwijl ze ook nog haar eigen droom om topvoetballer te worden verwezenlijkt.

Vier jaar geleden gooide Emma het roer om: spelen in de selectie van het Nederlands elftal, dat is wat ze wilt. Van rokende en bierdrinkende chick veranderde ze in een gedreven persoon die alles aan de kant zette om haar doel te verwezenlijken. Over dit avontuur, haar ‘weg naar het WK’, houdt ze sinds eind 2015 een blog bij en sinds kort ook een bijbehorende vlog. Want naast haar persoonlijke droom heeft ze nog een doel: het imago van vrouwenvoetbal de eer geven die het verdient.

Knap
Emma’s passie, gedrevenheid en YouTubekanaal werden opgepikt door de KNVB en ze werd gevraagd om met hen samen te werken om het EK in juli in beeld te brengen. Niet alleen bij de KNVB valt ze op, ook binnen de Avansmuren. Zoals bij medestudent Stephanie Russen. Ze herinnert zich nog dat Emma al tijdens de intro vertelde over haar ambities. “Ze vertelde dat ze fanatiek voetbalt, dat vond ik knap!”

Lees ook: Deze gedreven Avansstudenten maken kans op de titel Student van het Jaar 2017

De twee CMD-studenten klikken sindsdien. Als er iemand op de hoogte is van Emma’s activiteiten, is het Stephanie. Ze werken veel samen aan projecten. Haar schoolwerk lijdt niet onder al haar extra activiteiten: “Ze heeft tot nu toe alles gehaald. Verder is ze ook heel behulpzaam, ze doet het ontzettend goed! Ik werk graag samen met haar. Laatst waren wij om 11.00 uur al klaar met een project terwijl de rest van de studenten nog zat te stressen.”

Prioriteiten

Via Instagram en Facebook volgen Stephanie en andere studenten Emma’s avonturen. Ook haar docenten blijven graag op de hoogte. Iemand die nauw betrokken is bij Emma, is studieloopbaanbegeleider Linda Schouten. “Het is erg knap hoe zij een grote sportieve ambitie durft na te streven in combinatie met een veeleisende, fulltime studie. Dat vergt veel zelfstandigheid en discipline, ze moet continu in de gaten houden waar de prioriteiten liggen. We zijn er als opleiding van op de hoogte dat haar sportieve ambitie voorgaat en proberen te ondersteunen waar mogelijk. Emma wil altijd voor het hoogst haalbare gaan, maar deelt ook heel open haar ervaringen als dat niet altijd (direct) lukt en hoe ze daarmee omgaat. Het docententeam hoopt Emma inderdaad op het WK te zien, maar vindt het minstens even bewonderenswaardig hoe zij op geheel eigen wijze inzicht geeft in de enerverende weg daar naartoe.”

Verkiezing Student van het Jaar
De Student van het Jaar-verkiezing wordt dit jaar voor de derde keer georganiseerd door Punt Magazine. De jury, bestaande uit Jacomine Ravensbergen (CvB-lid), Stefan van Teeffelen (docent en columnist Punt) en Hannah en Anna (Studenten van het Jaar 2016) kiezen uit vijf kandidaten de uiteindelijke winnaar.

Alberto

misschien heel oppervlakkig, maar nog goed uitziend ook!

2017-12-15 12:52:20