Kanshebbers Student van het Jaar: ‘Kathy en Cécile hebben een groot inlevingsvermogen’

Enthousiaste studenten die hun ziel en zaligheid in hun studie én een goed doel leggen. Zo omschrijven docenten de studenten Cécile Klein en Kathy Novoa. Het duo is samen met zeven anderen genomineerd voor de eretitel Student van het Jaar.

Frans-Duitse en Peruaanse roots hebben de International Business-studenten. Samen maken ze zich sterk voor Human Works in Cajamarca, Peru. De organisatie poogt arme inwoners van Cajamarca zelfredzaam te maken. Dankzij Human Works krijgt de plaatselijke bevolking bijvoorbeeld taalles – velen zijn analfabeet. Daarnaast leren ze goederen produceren en worden ze getraind in ondernemen en het promoten van hun zelfgemaakte spullen. Een van de doelstellingen van Céile en Kathy is om zoveel mogelijk Avansstudenten bij dit non-profitconcept te betrekken. Ze doen dit vanuit goodwill: iets terugdoen voor de samenleving, maar ook omdat het binnen de kaders van hun studie International Business in Breda past.

‘Een voorbeeld voor andere studenten’

Positief
IBMS-docent Walter Evarts noemt termen als ‘bevlogen’ en ‘positief’. Trots vertelt hij: “Ik ken Kathy als een uitzonderlijke student. Iemand die voortdurend streeft naar het beste resultaat, ongeacht wat ze doet. Ze is heel vindingrijk, een voorbeeld voor andere studenten.”

‘Deze dames verdienen de hoofdprijs’

Ondernemend
Docent Hans Hendrickx, die beide studenten goed kent, vult aan:  “Deze dames verdienen de hoofdprijs. Ik ken ze als twee buitengewoon ondernemende studenten die gemotiveerd en proactief zijn. Misschien nog wel belangrijker: ze hebben een groot inlevingsvermogen. Ze zijn niet alleen gemotiveerd maar ze geven oprecht om anderen. Beiden zijn maatschappelijk betrokken.”

De lof voor de twee IBMS-studenten is groot. ,,Met hun Frans-Duitse en Peruaanse roots hebben ze het ongetwijfeld niet altijd makkelijk gehad als nieuwbakken Avansstudenten. Als je ze ziet lopen, dan zijn ze altijd vrolijk. Kortom, twee studenten die streven naar de beste versie van zichzelf”, aldus de docenten.

Inspirerend
Medestudent Shiwar Kader noemt Kathy leergierig en altijd opgetogen. “Je moet vanzelf glimlachen als Kathy ergens over praat, zo gepassioneerd is ze. Met die houding gaat ze het ver schoppen.” Student Claudio Hanssler kent Cécile goed. “Haar intrinsieke motivatie vind ik inspirerend. Ze zet zich in zonder iets terug te verwachten.”