Nieuwe directeur AE&I Ricardo Abdoel komt van Fontys

Ricardo Abdoel start op 1 februari als directeur bij de Academie voor Engineering en ICT in Breda en Tilburg. Abdoel komt van Fontys.

Abdoel is momenteel manager en business developer van het door hem bedachte Fontysbrede technologielab ‘Fontys Objexlab’. Dat is een nieuw onderwijssysteem waarbij de driehoek onderwijs-onderzoek-innovatie niet alleen in het curriculum zichtbaar is, maar ook in een technologielab. Studenten en docenten werken daar samen met onderzoekers en bedrijven aan toepassingen van opkomende experimentele technologieën.

Onderwijsontwikkeling
De nieuwe academiedirecteur is daarnaast bij Fontys actief betrokken bij onderwijsontwikkeling en doceert naast zijn werk voor het Objexlab parttime mechanical engineering, business engineering, design thinking, business modeling en information technology.

Abdoel heeft werktuigbouwkunde gestudeerd bij Fontys en zijn master behaald in business process modeling and information technology management bij de Open Universiteit. Hij is bij Fontys begonnen als docent, waarna hij een aantal jaar opleidingscoördinator werktuigbouwkunde en lid van het managementteam is geweest.

Op 1 februari start de nieuwe directeur die de functie overneemt van de naar de Academie voor Bouw en Infra vertrokken Jan Reinhard.