Oud-Avansstudent verdacht van voorbereiden moordaanslag op Erdogan

Foto: WikipediaEen oud-student van Avans zit vast in een Griekse cel op verdenking van het voorbereiden van een moordaanslag op de Turkse president Erdogan. Dat meldt de Volkskrant.

De man, Burak A., is samen met een Nederlandse handlanger en nog zeven anderen vastgezet. De oud-student zou lid zijn van de extreemlinkse Turkse DHKP-C. Een organisatie die door Turkije en de EU wordt aangemerkt als terroristische organisatie. De mannen zitten al sinds 28 november vast.

Raketwerpers
Het tweetal wilde volgens de Volkskrant toeslaan tijdens een reis van Erdogan naar Athene op 7 december. Een Griekse krant zegt op basis van officiële veiligheidsbronnen dat ze de president van twee kanten wilden beschieten met raketwerpers. Ook zouden er volgens het plan molotovcocktails en handgemaakte granaten worden gebruikt.

Burak A. staat sinds 14 juli 2017 op een terreurlijst van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Hij is geboren in Turkije, maar woont in Eindhoven. Hij was student bij Avans in Den Bosch.

A

Goed om te zien dat er ook Turken zijn die opkomen tegen de indoctrinatie van de nepturken die wij in ons land hebben, tijd dat ze hun 'YOU ARE HERE' icoontjes eens goed neerzetten op de kaart. Wel jammer dat hiervoor moord nodig is, dat dan weer wel

2017-12-19 13:38:11