Code rood: lessen Avans afgelast, problemen met openbaar vervoer

Heftige sneeuwval veroorzaakt vanmiddag door het hele land problemen. Vanaf 12.00 uur heeft het KNMI code oranje afgegeven in Brabant, dat is later omgezet in code rood. Avans heeft besloten alle lessen en andere activiteiten voor vanmiddag af te gelasten.

Rond 10.15 uur vanochtend nam het College van Bestuur het besluit om alle lessen op alle locaties van Avans vanaf 12.00 uur af te gelasten. “We willen iedereen de kans geven om op tijd thuis te komen”, aldus Serge Mouthaan, persvoorlichter van Avans.

Alle gebouwen van Avans gaan om 14.00 uur dicht.  Of medewerkers vrij krijgen, thuis kunnen werken of vrije uren moeten opnemen laat Avans over aan de academies en diensteenheden.

De meest actuele updates publiceert de hogeschool via iAvans en haar sociale media.

– De lessen van de Academie voor Veiligheid en Bestuur (AVB) in Den Bosch werden vanochtend uit voorzorg al voor de hele dag gecanceld.

– De Open avond van de Academie voor Gezondheidheidszorg (AGZ) in Den Bosch en Breda is afgeblazen. De avond wordt verschoven naar 9 januari.

-De RET-balie sluit vandaag om 12.00 uur.

NS
Mocht je met de trein naar Avans zijn gereisd, houd dan de NS-app goed in de gaten. De NS rijdt vandaag vanwege code oranje een andere dienstregeleing. De vervoerder waarschuwt vooral voor de hinder die vanavond tijdens de spits kan ontstaan.

Bussen

Arriva zet bussen stil. Het gaat om de bussen die rijden in het gebied met de steden Den Bosch, Uden en Tilburg. Ook in de rest van Brabant rijden inmiddels geen bussen meer.

#ijsvrij Deel je sneeuwverhalen!
Wat ga jij met je vrije middag doen? Deel je foto’s of sneeuwgerelateerd nieuws met ons via punt@avans.nl of via Twitter, Instagram of Facebook.

De eerste keer in je leven ijsvrij. Veel plezier Emma!

De Beukenlaan in Breda ziet er vandaag prachtig uit:

Sneeuwballen!!!

Een groep studenten wil vanmiddag op de Lovensdijkstraat een sneeuwballengevecht houden.