Studentenvereniging Maximus opent soos in centrum Breda

De Bredase studentenvereniging Maximus opent in maart volgend jaar een eigen soos aan de Havermarkt in Breda. Het wordt een plek voor alle Bredase studenten volgens penningmeester en oud-Avansstudent Thomas de Rooij.

“De sociëteit is niet alleen voor leden van Maximus”, vertelt Thomas die bij Avans Informatica studeerde en nu bezig is aan een master in Eindhoven. “Ook andere leden van studenten- en studieverenigingen en studenten die nergens lid van zijn, kunnen bij ons terecht.”

Verliefd op Breda
De soos wordt gerund door studenten van Maximus. Volgens Thomas is het tijd dat er weer een soos in het centrum van Breda komt. “Ik ben zelf tijdens mijn studie verliefd geworden op Breda, maar de stad kan een soos goed gebruiken.”

Op dit moment wordt het pand aan de Havermarkt 12, waar voorheen De Kroeg zat, verbouwd.